Turquoise zee en hagel witte stranden - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu Turquoise zee en hagel witte stranden - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu

Turquoise zee en hagel witte stranden

Blijf op de hoogte en volg Mayke

11 Mei 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Dusss... Als er iemand slecht met een blog bijhouden dan ben ik het wel.
Goed, ik was gebleven bij ons reisje naar Sihanoukville. We zouden een pick-up hebben maar die kwam niet dus zijn we maar gaan lopen naar de reisorganisatie en hebben een lift gekregen van een aardige man met een soort kleine veeaanhanger dus wij daar met z'n allen ingepropt. Moet er erg mooi uit hebben gezien haha. Toen we na wat gedoe op het reisbureau eindelijk in de bus zaten, zag de bus er gelukkig uit zoals op het plaatje. Gewoon bedden en een super smal gangpad, ik had de mazzel om in m'n eentje in zo'n bed te liggen de anderen lagen gezellig gespoond. De weg was niet altijd even goed en het verkeer gaat er hier net wat anders aantoe dan thuis. Ik weet dus weer heel goed dat m'n hart het prima doet. Aangekomen in Sihanoukville hebben we rustig aangedaan en kregen we onze bungalow toegewezen met uitzicht op zee. (Die nacht bleek dat we niet alleen waren en werden vergezeld door een huismuis.) zondag werden we vroeg gehaald voor een boottocht. Ergens ontbijt eten zat erbij in. Een massa toeristen die zo snel mogelijk eten moest hebben en een serveerder die veel te veel sterke koffie had gehad, daar konden we de lol wel van inzien. Met de boottocht zijn we bij een paar eilanden gestopt waaronder een soort paradijs met een geweldig uitzicht! Snorkelen hebben we natuurlijk ook gedaan. Eenmaal terug aan land was iedereen moe dus ging slapen en heb ik lekker genoten van een hele mooie zonsondergang en met uitzicht op de baai waar allemaal wensballonnen werden opgelaten en vuurwerk werd afgestoken. Ik heb ook een rondje gelopen en kwam erachter dat het niet meer is dan 1 straat en dat dat speciaal opgezet is om toeristen aan te trekken, één toeristische bubbel dus. Later die week zijn we naar het eiland Koh Rong gegaan en dat is echt het paradijs! Iedereen aan te raden. Er heerst een soort hippiecultuur en de hoofdweg is het strand. Het strand is er spierwit en de zee super blauw. Je raadt dus wel wat we daar hebben gedaan. Met een uitstapje naar de andere kant van het eiland waar je kan komen met een wandelroute door de jungle. Onze groep meiden was goed voor bereid met onze slippertjes dus dat was een uitdagende klim en klouter tocht. We werden gewaarschuwd voor slangen, die hebben we niet gezien maar wel een waterbuffel en een kip :) Op het super lange strand hebben we de zonsondergang bekeken (jaja, Sihanoukville was all about zonsondergangen en witte stranden). Met een vissers bootje zijn we weer terug gegaan, waarin ik ineens besefte hoe mooi het daadwerkelijk was: geluksmomentje! Ook hebben we nachtgezwommen met volle maan tussen het lichtgevende plankton!
De terugweg met de bus lag ik met Nienke en hebben we gezellig gekletst en natuurlijk veel geslapen aangezien we 's nachts reden. Weer aangekomen in Thida's house, Siem Reap zei iedereen: " het was heel leuk, maar het is fijn om weer thuis te zijn". Er waren ook inmiddels twee nieuwe gezellige Nederlandse meiden aangekomen. Zondag was het Pasen en hebben we een uitgebreide brunch gehad: super gezellig!

• 11 Mei 2014 - 22:38

Pappa En Mamma:

lekker blijven genieten!

• 11 Mei 2014 - 23:36

Brenda:

Nou een vakantie tussendoor mocht ook wel even! Fantastisch en avontuurlijk lijkt het allemaal. Stoer hoor en wat zul je veel leuke mensen hebben ontmoet en prachtige plekken hebben gezien. We zijn heel benieuwd naar al jouw live verhalen en kunnen niet wachten om je weer te zien! Geniet nog maar... voor je hetw eet zit je weer in de Hollandse regen :-(

Dikke knuffel,
    Brenda