Welcome back princess! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu Welcome back princess! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu

Welcome back princess!

Blijf op de hoogte en volg Mayke

04 Juni 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

De volgende week na mijn lesdag had ik besloten mezelf te verwennen met een pedicure. (Dat kost daar echt geen drol, omgerekend 3 euro). Terwijl ik daar dus zit met watjes tussen mijn tenen en vers gelakte nageltjes komt er ineens over straat een gigantische stoet monniken aan. Ik wilde me naar buiten haasten. De lieve vrouw die m’n tenen had gedaan wilde me nog slippers aandoen, maar ik was veel te enthousiast dus ging maar op blote voeten met dus die watjes nog. Een grote chaos. Wat bleek was dat er 400 monniken aan het passeren waren. Die deden een optocht vanwege Buddha’s Birthday die de volgende dg gevierd zou worden. Een heel bijzonder gezicht. De volgende dag zouden ze de hele dag in Angkor Wat zijn om te bidden.
Vanwege de verjaardag van Buddha en die van de koning waren we drie dagen vrij omdat dit nationale feestdagen zijn. Een aantal mensen uit Thida’s house gingen naar Phnom Phen. Maar ik bleef thuis met een aantal anderen. De moeder van een van de vrijwilligers was al eerder in Siem Reap geweest en had in een heel mooi hotel geslapen. Daar wilden wij (een aantal meiden uit het huis en ik) dus wel even een kijkje nemen. Wij dus dat hotel binnen waar de deur voor ons werd open gedaan en we werden begroet met een “welcome back”. Wij natuurlijk doen alsof we kind aan huis waren. Het hotel was prachtig: 5 sterren prachtig. In de binnenplaats hadden ze aan het plafond een soort van schommelbedden gehangen. Hier hebben wij lekker gerelaxt onder het genot van een drankje. Als prinsesjes! We schrokken in eerste instantie van de prijzen maar als je het terug rekent naar euro’s zijn het eigenlijk normale Nederlandse prijzen haha.
Een andere dag zijn we naar Kulen Mountain gegaan.Dit is een berg met daar een waterval met op de top van de berg een van de belangrijkste buddha standbeelden van Cambodja. Phally(iemand van de staff in Thida's house) had alles voor ons geregeld en ging gezellig mee. De weg er naar toe was ook prachtig omdat je dan echt buiten de stad komt en daar alles veel groener is. We hadden gedacht dat het toeristisch zou zijn maar we waren de enige blanken. We hebben daar lekker geluncht, de buddha (gehakt uit de top van de berg) bekeken met ook weer een prachtig uitzicht en we hebben onderaan de waterval gezwommen. Een zeer geslaagde dag, we hebben allemaal erg genoten!
Vrijdag was het Marlon en Bjarny hun laatste avond met ons waarop we gezellig wat konden drinken in het centrum. Marlon had eerder die dag onze docenten uitgenodigd om naar ons vaste café te komen. Ze zijn echt gekomen en we hebben zelfs een dansje gewaagd, dat was heel grappig maar tegelijkertijd bijzonder!