Cambodjaanse Gezelligheid - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu Cambodjaanse Gezelligheid - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu

Cambodjaanse Gezelligheid

Blijf op de hoogte en volg Mayke

08 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik mijn eerste blogpost schreef. En er is in de tussen tijd een weer een heleboel gebeurt.
De opvolgende vrijdag was een 'gewone' dag. Op vrijdag gaan we meestal met z'n allen uit eten. Dit keer gingen we naar een restaurantje net buiten pub street wat DE straat is zoals de naam al wel zegt. Helemaal gesloopt van de afgelopen week ben ik vervolgens naar bed gegaan.
Ik had een lekker zwembaddagje op zaterdag, dit keer een ander dan de vorige keren. Heerlijk is het om dan wat luxe te hebben.. Die avond hadden we een groot event op de agenda: THE GREAT GATSBY NIGHT. iedereen had zich mooi gemaakt, de meiden waren in een lange jurk en de jongens deels in pak deels in een net overhemd. Sommigen hadden het zelfs speciaal laten maken. Zelf had ik een jurk geleend van Noortje. We kwamen aan op een prachtig dakterras met zwembad van een 5 sterren hotel. Het dak was speciaal voor ons afgehuurd en er liep personeel rond met hapjes. We waren precies op tijd om vanaf hier de zonsondergang te bekijken. Een geweldige avond!
Zondag hadden we een rally in groepjes door Siem Reap. Daarbij gingen we aan de hand van een vragenlijst door Siem Reap op de fiets om de antwoorden te vinden. Overal moesten ook selfies gemaakt worden. Wat natuurlijk naarmate het warmer werd steeds mooiere foto's werden ;) voor het eerst voelde ik me een 'echte tourist'. De eindbestemming was een zwembad. Helaas raakten we verdwaald en eindigden op een verlaten zandpad met honden met bloeddoorlopen ogen om ons heen. Niet echt prettig. We hebben het gelukkig uiteindelijk gevonden en konden we een frisse duik in het zwembad nemen.



Eerste keer alleen naar naar mijn project was maandag. Marlon was namelijk niet lekker dus had ze een rustdag genomen. Lekker een dagje voor mezelf was wel even fijn. Hoewel het Marlon ook beregezellig is :)
Ook een eerste keer dat ik mijn leerlingen kwijt was na de pauze. Geen idee waar ze waren! Een kwartier later kwamen ze vervolgens weer de klas in. Maar dat is in Cambodja natuurlijk geen probleem.. Eentje komt doodleuk een half uur later en verteld dat hij even naar huis was gegaan om tv te kijken. Mijn Khmer teacher lachte erom, want ook dat is normaal hier.
De warmte ben ik nu wel aan gewend, ik heb maar gewoon geaccepteerd dat je de hele dag zweet als een idioot. De beestjes ken ik inmiddels allemaal, ik heb zelfs een huispad die elke avond bij de deur zit van ons huis. Er zit nu ook structuur in m'n dag dus daarin ben ik ook al gewend.
Goed next. Donderdag: had ik een berichtje van Nout op Facebook om te meeten. Dus dat hebben we 's middags gedaan. Hartstikke gezellig om bij te kletsen en even Thida's house laten zien. (Foto's van mijn plekje staan ook op mijn blog). Volgende dag hadden we afgesproken om samen naar het project te gaan en is Nout mee gegaan naar de village. Toen besefte ik ineens, doordat iemand van thuis er met andere ogen naar kijkt, hoe bijzonder het eigenlijk is wat ik doe.
Vrijdag avond met wat van de meiden uit het huis uit eten geweest en uit. Erg gezellig ;)
Zaterdag hebben we voor het eerst een enorme hoosbui gehad. Iedereen stond te schuilen (op enkelen na die gingen dansen in de regen haha) en had het koud dus alle truien kwamen tevoorschijn.
Zondag zijn we bij Anne-Marit, de manager van interweave thuis geweest. Daar hebben we wafels gegeten, Khmer spelletjes gespeeld en een enorm watergevecht gehouden samen met locals. Super leuk en gezellig. Ik blijf het woord gezellig maar gebruiken maar dat is het hier ook overal!

Aanstaande vrijdag vertrek ik trouwens naar Sihanoukville, daarna komt er wel weer een blog over hoe dat was. Ik ga nu gauw naar bed want ik wordt anders helemaal lek gestoken.
Bedank voor de lieve berichtjes!

Big kisses

  • 08 April 2014 - 18:58

    Eva Hazes:

    Lieve Mayk,

    Wat een leuk blog!
    Heel leuk om met jou mee te lezen, en een klein beetje te ervaren wat jij nu mee maakt.
    Stoer dat je het doet, en vooral bijzonder.
    Geniet ervan, en ik ben nu al héél benieuwd naar al je andere verhalen!

    Liefs Eef

  • 08 April 2014 - 19:35

    Anne Been:

    Lieve lieve Mayk!
    Wat klinkt je reis gaaf! Ik krijg door je verhalen helemaal kippenvel.
    Ik weet hoe het is om zo alleen in een andere cultuur te zijn,
    Maar jij bent ook echt wat aan het betekenen en doen voor die kinderen daar!
    Super gaaf!
    Ik hoop dat je nog zoo veel leuks en ook nog wat stoms gaat meemaken (is weer goed voor de levenservaring zegt men).
    En heb er zin in al je verhalen in het echt te horen!
    100000 kusjes

  • 08 April 2014 - 21:11

    Claire Been:

    Hallo lief schatje van me!
    Wat ziet dit er super vet uit allemaal, en het lijkt er op dat je kneiter hard aan het werk bent!
    Ik vind het super stoer en heb echt respect voor je dat je dit doet!
    Geniet ervan, en kijk nu al uit naar je volgende verslag!
    Ik hoop dat we snel kunnen skypen!
    Dag topperrtje!XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mayke

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 18916

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 24 Mei 2014

Cambodja, Siem Reap

18 Januari 2014 - 16 Maart 2014

UK, Liverpool

Landen bezocht: