Oriëntatie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu Oriëntatie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mayke Been - WaarBenJij.nu

Oriëntatie

Blijf op de hoogte en volg Mayke

26 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoihoi,

Sinds ik hier ben heb ik nog niet iets van me laten horen, maar het gaat goed met me. Afgelopen woensdag ben ik aangekomen en heb mijn introductie gehad. Daarbij gingen we oa gezellig samen ut eten en natuurlijk naar Ankor Wat waar we om 5 uur de zonsopgang hebben gekeken, wat erg speciaal was. We hebben ook een tuktuk tour door de stad gehad van onze projecten manager Teavy. Zij is echt de vrolijkste Cambodjaanse die je je kunt voorstellen en ontzettend aardig.
Op zondag zijn we met zijn allen naar een lokaal meer geweest. Daar had je hutjes met allemaal hangmatten daar hebben we lekker gelegen, heerlijk gelunched en (met kleren aan) gezwommen. Ze kleden zich hier namelijk vrij conservatief en dat betekent dus dat er geen buik, rug, schouders en decolleté zichtbaar mag zijn. Dan wordt je namelijk aangezien als een hoer.
Het is hier overdag tegen de 40 graden en met een (verplichte) lange broek ben je dus de hele dag plakkerig van het zweet, wat erg wennen is. Los van alle beestjes stof en muggen.
Maandag hebben we een workshop gehad over childprotection wat er zinvol was.
Dinsdag konden we voor het eerst een kijkje nemen op ons project. Dit is een kleine school met drie 4 klaslokalen. Vandaag hadden we dan voor het eerst een volle dag. 'S ochtends waren we in 'The village'. Dit is echt een sloppenwijk en dus echt een realitycheck. De kindjes hadden de avond ervoor lopen bedelen en voor de school zaten de ouders (en kinderen!) het geld te vergokken. 'S middags geven Marlon en ik les op het hoofd gebouw en daar heb ik vandaag kennis gemaakt met mijn klas.
Vanavond hebben we een lekker familydinner gehad, heeel gezellig.
Nu ga ik ga lekker slapen, en we zullen wat morgen brengt, want voor de lessen in de sloppenwijk hebben we nog geen programma.

Big kisses,

  • 26 Maart 2014 - 19:15

    Britt:

    Heee maykiee,
    Super gaaf om te dit lezen. Ik ben super trots op je.
    Ik mis je.
    Dikke kus xxxxxxxx

  • 26 Maart 2014 - 21:24

    Ria Roescher:

    Hoi Mayke, via papa en mama ben ik een beetje op de hoogte van jou "gaan en staan"op dit moment.
    Ze zijn volgens mij supertrots op je hoor. Hartstikke stoer, wat een geweldige ervaring, geniet ervan en leer ervan iets dat altijd bij je blijft.
    Groetjes Ria

  • 26 Maart 2014 - 21:59

    Hans Been:

    Hoi Mayke, gelukkig is de overgang van Boekelo naar Cambodja niet zo groot, dus dat scheelt. :-). Doe je best, want zo te lezen moet er wel wat gebeuren, maar geniet intussen ook van alle indrukken.
    Liefs. Hans

  • 26 Maart 2014 - 23:43

    Jouw Opa Been:

    Lieverd,

    Het doet me goed dat je het goed naar je zin hebt.
    Laat ze maar eens zien wat je allemaat in je mars hebt.Ik hoopdat je een fijne band met je klasje opbouwt. Zo te lezen heb je gezellige mensen om je heen Houd je goed.Liefs OOPBEEN

  • 27 Maart 2014 - 12:37

    Carla:

    Lieve Mayke,
    Wat leuk om je eerste verslag van je verblijf te lezen! En wat fijn dat het goed met je goed. Erg benieuwd hoe de lessen in de sloppenwijk zullen gaan:) Heel veel liefs!

  • 27 Maart 2014 - 16:53

    Anne Marie Biemans:

    Hai Mayke,

    Het gaat wennen, hoor, de temperatuur, de beestjes en het stof! Maar je hebt wel de warmste maanden van het jaar uitgekozen....;-!
    Geniet vooral van alle ervaringen en de mensen, je zult een wereld van verschil voor ze gaan maken!
    Heel veel plezier en groetjes
    Anne Marie

  • 30 Maart 2014 - 22:04

    Wieke En Melanie Ratering:

    Lieve Mayk,
    Wat leuk om de eerste berichten te lezen!
    Fijn dat je het naar je zin hebt en dit klinkt als een goede start!
    Succes met de eerste lessen, dit gaat je lukken!
    Dikke kusss,
    Wieke en Melanie

  • 30 Maart 2014 - 22:27

    Brenda:

    Lief dapper nichtje! Wat fantastisch dat we met je mee mogen op jouw reis. Wat een indrukken zeg...een achtbaan van emoties lijkt me! En wat wennen de armoede, de hitte, de kleding...niet ff lekker je bikini...en alle andere enorme verschillen met jouw westerse leven.
    We volgen je op de voet en wachten rustig af tot je weer zin en tijd hebt om iets te posten.
    Dikke kus

  • 31 Maart 2014 - 22:07

    Familie Haafkes:

    Hallo Mayke,

    Wat fijn om over je Cambodjaanse leven te lezen! De familie Haafkes hoopt dat er nog vele blogs volgen... voor ons zeer inspirerend! Maar voor nu: Geniet met volle teugen van alle indrukken die je opdoet, die nemen ze je nooit meer af!

    veel liefs, Marthe, Renske, Ties, Pieter en Susan

  • 04 April 2014 - 18:55

    Jeroen:

    Heeeee Mayke, goed bericht jouw eerste blog uit Cambodja. Je hebt er duidelijk zin in. Inmiddels is weer wat tijd verstreken dus tijd voor een aanvullende blog. Voel je tot niets verplicht maar ik heb zo het idee dat ik meer wil weten. Hoe is het nu (vast goed); zijn de eerste lessen goed gegaan (geen twijfel aan); hoe is het met de beestjes en het vocht( geen klap minder natuurlijk maar wen je er een beetje aan)?
    Super dat je dit project hebt omarmd. Fantastisch dat je je wil inzetten voor de armen. Ik ben trots op mijn nicht. Een heel fijne tijd daar en tot spoedig.
    Liefs Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mayke

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 18905

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 24 Mei 2014

Cambodja, Siem Reap

18 Januari 2014 - 16 Maart 2014

UK, Liverpool

Landen bezocht: